dinsdag 2 december 2014

Rokjesparade


Tijdens één van de Krea(t)uurkes moest ik het zonder mijn naaimachine stellen want die was weg voor reparatie. Dus moest er iets anders gedaan worden dan naaien. Ik heb geknipt, en best veel geknipt. Zelfs te veel geknipt, waardoor Krea-Joli van mij een kant-en-klaar A-lijn kleedje pakketje mee naar huis kreeg. (ze moest het wel zelf nog aan elkaar naaien).
Verder heb ik vooral rokjes geknipt en daarvan heb ik nu de laatste afgemaakt. Dus tijd voor de rokjesparade.

Een eenvoudig rimpelrokje. Snel klaar, instant voldoening. En goedgekeurd door de draagster.

Er was nog stof over, dus werd er nog een mini versie gemaakt voor de jongste dochter. Maar die is 'twee en ik zeg nee tegen wat mama heeft gemaakt', dus deze werd niet goedgekeurd. Blijkbaar wil ze alleen iets zelfgemaakt dragen, als ze niet weet dat ik het heb gemaakt. 
 stof: stoffenspektakel

Deze is eigenlijk minder goed geslaagd. Een rokje volgens Mina Dotter (A-lijn rokje met plooikes). De plooikes moesten smaller want mijn stof was niet breed genoeg. En dan werd er nog gesukkeld met het beleg en met de elastiek in de rug (daarom staat het ook zo raar op de foto). Maar hé, het is een draagbaar rokje.
PS: Het ligt zeker niet aan de uitleg van Mina Dotter. Ik ga zeker nog een andere versie van dit rokje maken.
  stof: Misses Needle
patroon: Mina Dotter

En dit is het pronkstuk. Een stofje dat ik zo mooi vind dat ik er lang niet in durfde te knippen. Een rokje met stolpplooien, patroontje overgetekend van een ander Krea(t)uurke (Knippie 2011 nr 3). Ik heb wel wat aangepast: een tailleband ipv boordstof en minder brede stolpplooien  Ik heb zakken gemaakt in de zijnaad, maar daardoor kon ik wel geen rits toevoegen (of kan dat eigenlijk wel?), dus het rokje gaat maar juist aan over de poep.
Maar het blijft zo'n mooi stofke.
 
stof: Bambiblauw (op Stoffenspektakel) 
patroon: Knippie 2011/3



Groetjes, 
KreaPeet







1 opmerking:

  1. De blauwe versie is ook heel mooi, die hadden ze niet in Kapellen toen ik er was. Jammer van de reactie van de jongste dochter, heb hier ook zo'n geweldige tweejarige, wel een jongensexemplaar. Gelukkig is die wel heel blij met wat ik maak (er is ook geen alternatief, dat helpt). Ook de andere rokjes zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen