maandag 11 mei 2015

Feest = nieuwe outfit

Ook als mama jarig is krijgen kleine meisjes een nieuw kleedje. En dit keer met bijpassend vestje.
De stof en het idee liggen al klaar van januari... maar de uitwerking liet wat op zich wachten. In plaats van een rokje voor haar verjaardag, werd het een kleedje voor mijn verjaardag.
Een simpel a-lijn kleedje met knoopjes (lang leve de kamsnap!), maatje 86 in de breedte, maatje 92/98 in de lengte. Het vestje werd er terug één van "zelfgemaakte kleertjes 2", zoals ik tijdens ons naai-weekend een okergeel maakte. Deze keer versmalde ik het vestje.
Een foto-shoot van een speelse, ik-zit-nooit-stil 2 jarige, daar kan ik dus echt nog tips voor gebruiken. Heel even, als-in 2 minuten, wilde ze mee werken. Deze foto's zijn daarvan het resultaat:


Net wakker, en met een ochtendhumeur (net als haar mama, sssst en ook na een middagdutje) heeft Pauline geen zin in haren kammen, knoopjes zelf los doen, ... "nee mama, kan niiiiieeeett"


Maar even ronddraaien om de achterkant van het vestje te laten zien, dat wilde ze wel doen, dus ziezo de achterkant.


Als mama de knoopjes open doet, wil Pauline ze snel terug toe... 


Een poging tot... 


Mogen we het kleedje zien Pauline? "Jaaaa" als mama heel snel foto's kan maken ;-) 


Stof kleedje: riley blake - de stoffenstraat 
Stof vestje: mintgroen tricot - de stoffenstraat 

Patroon kleedje: de droomfabriek 
Patroon vestje: zelfgemaakte kleertjes 2 , Elise vestje 

4 opmerkingen: