woensdag 25 februari 2015

Truitjes

Mijn inspiratie om te bloggen was zoek, hopelijk heb ik ze bij deze terug gevonden. En volgen er na deze weer regelmatig posten van mezelf.
Het bloggen was stilgevallen, het naaien was ook wat minder. Een naai-dip? Of de overvolle kleerkast van dochterlief? De zorgen rond dochterlief? Geen idee waarom precies het zo stil werd rond KreaTrien al rolde er wel nog wat vanonder mijn naaimachine. Waaronder enkele truitjes voor de dochter. (ja, mijn tricot-liefde is blijven bestaan.)

Een Julia-sweater voor de dochter, het begin van een verslaving...
















Al snel besliste ik dat het patroon van de Julia-sweater voor dames mijn volgende aankoop zal zijn.


Tijdens ons Kreatuurkes-naai-weekend eind december kocht ik een stuk kant en bijpassende tricot, daar ter plaatse in de Stoffenstraat kreeg ik de inspiratie. Uiteindelijk bleek mijn inspiratie niet zo draagbaar (kant aan de halsopening leek me uiteindelijk niet comfortabel) dus werd het een aangepaste versie van het stof voor durf het zelvers 2 truitje. Ik wilde zo graag de kant gebruiken op een speelse, niet overheersende manier, en dit is het resultaat


Op de voorkant een klein kanten strikje.












Op de achterkant een grote kanten strik.










Tot blogs, KreaTrien

Bovenste truitje:
- stof herbert textiel 
- patroon Julia sweater van Compagnie M 

Onderste truitje:
- stof de stoffenstraat 
- patroon stof voor durf het zelvers 2 






1 opmerking: