vrijdag 13 februari 2015

Carnaval - De Kleine Zeemeermin

Wanneer de dochter met de tablet bezig is, bekijkt ze soms ook Pinterest. En dus had ze al vlug een idee voor carnaval: een zeemeermin. Wel een zeemeermin zoals Ariël, de kleine zeemeermin.
Daar kon ik mij helemaal in vinden.

En uiteindelijk was het ook nog vlug klaar.
De staart werd 2x uitgeknipt uit een knallende glinsterende groene stof en met goede kanten op elkaar vastgestikt (het onderste gedeelte verstevigd met vlieseline). Eerst had ik bovenaan een lint vastgemaakt de staart/rok dicht te houden, maar de groene stof was wat te glad en dreigde de hele tijd naar beneden te zakken. Dus vlug een tunnel gemaakt met een elastiek door, opgelost.
Wat paarse stof werd omgetoverd in een bikini. Er werd wat vulling tussen gedaan en vastgestikt met glinsterende draad (haar eigen idee).
Alleen het rode haar heb ik wel achterwege gelaten. Ze kreeg een paarse diadeem in de plaats.

Voor ze zo vanmorgen naar school vertrok, mocht ik nog vlug wat foto's maken. "Maar ik ga wel niet lachen, mama".




 En ha, toch nog wat gelachen:


 

Na school vertelde ze dat een ander meisje op school ook De Kleine Zeemeermin-prinses was, maar dan wanneer Ariël benen heeft gekregen ;-)

groetjes,
KreaPeet

3 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een leuk carnaval-kostuum! Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En in levende lijve de zeemeermin mogen aanschouwen... Superknap en heel beweeg- en speelbaar. Slim gezien, Peet!

    BeantwoordenVerwijderen