dinsdag 1 september 2015

Terug naar school - met de Hazel boekentas

Ere wie ere toekomt, Nathalie was de eerste:
de eerste met het idee om een boekentas te maken,
de eerste om een mooi patroontje hiervoor te vinden (Hazel boekentas van Liel),
de eerste om een geweldig mooie boekentas te maken
en de eerste om ineens twee boekentassen te maken.

Nathalie, wat zullen je dochters mooi geweest zijn op de eerste schooldag.




Mijn plan was om een nieuwe rugzak te maken zoals vorig jaar. Maar toen hoorde mijn dochter over de boekentassen van Nathalie en was een rugzak niet goed meer.

Dus heb ik Nathalie nageaapt. Wel niet helemaal, want ik heb maar één boekentas gemaakt. 

Dus aan de slag met het Hazel patroon, een heel duidelijk patroon en goed uitgelegd.

Ik heb voor de boekentas toch stevige vlieseline S520 gebruikt, hoewel ik hier al horrorverhalen over had gelezen. Tijdens het ineenzetten van de boekentas viel het verwerken van de vlieseline best mee. Alleen voor het keren, was het wel een extra uitdaging. Maar het is gelukt en zo staat de boekentas wel mooi stevig.

Al met al goed gelukt. Sommige details kunnen beter, maar zo zal iedereen zijn eigen kreatuurke wel kritisch bekijken zeker?



Opzij moet ik de kamsnaps nog bevestigen, die gaan ervoor zorgen dat de zijkant mooier komt te staan.

Ik heb ook nog andere dingen toegevoegd: een zakje vooraan, binnenin een ritszakje, een zakje voor de drinkbus en een haakje voor een sleutelhanger. Dat maakt het toch nog wat persoonlijk.




stoffen: roze stof van Riley Blake (Stoffenstraat
en Tula stof van Stoffen.net (waar je eerst stalen kunt bestellen, handig)
fournituren: pand42
patroon: Hazel boekentas (vind je hier: pand42)
groetjes,
KreaPeet

2 opmerkingen: