zaterdag 19 juli 2014

De zomer in een kleedje

Sinds enkele weken zit ik echt helemaal in de naai-flow (toevallig sinds begin van het WK). Er zijn al veel dingen vanonder mijn machine gerold, dus hoogste tijd om nog eens iets te laten zien.

Eindelijk wil mijn dochter kleedjes dragen, dus kleedjes zal ze krijgen! Het laatste dat ik gemaakt heb, is een heerlijk luchtig zomerkleedje. Dit kleedje had ik gezien op Pinterest en het leek mij ideaal voor die echte zomerse dagen. Een soort halterkleedje met gekruiste bandjes op de rug die je in een strik kan plooien.

Via de link vond ik  het patroontje en de uitleg. Al had het kleedje niet veel uitleg nodig want het zat op 1-2-3 in elkaar. Een echte aanrader.

En eigenlijk vond ik dit stofje helemaal niet mooi. Ik had het een tijdje geleden gekocht in Kapellen omdat ik iets oranje moest kopen van de dochter. Sindsdien wist ik niet wat ik ermee moest aanvangen, maar hé, het ziet er nu super uit in kleedjesvorm.

Geniet mee van de zomerse foto's en het zomerse kleedje. Gewoon poseren had ze geen zin in, maar turnen was de truc die het deed.




En er gaan nog zomerse kleedjes volgen, want mijn Pinterest staat vol.

Zonnige groeten,
KreaPeet

4 opmerkingen:

  1. Amai, Peet, knap! Is dat met een gewoon katoentje? Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, een gewoon luchtig katoentje. Echt een supersnel projectje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks so much for blogging about the dress you made with my sewVery Sunny Dress & Top Pattern! I'm glad that you both like it so much!

    BeantwoordenVerwijderen